BEZPIECZEŃSTWO NA STATKU

- Stale monitorujemy bieżącą sytuację i oceniamy funkcjonalność naszych... -

Stale monitorujemy bieżącą sytuację i oceniamy funkcjonalność naszych protokołów. Wraz ze zmianami wytycznych odnośnie zdrowia i bezpieczeństwa publicznego, będziemy odpowiednio zmieniać nasze zasady i środki bezpieczeństwa. Nasi goście z potwierdzonymi rezerwacjami będą otrzymywać bieżące informacje i wymogi, które należy spełnić przed rejsem na 30 dni przed jego rozpoczęciem.

CENTRUM BEZPIECZNYCH REJSÓW

Zdrowie i bezpieczeństwo naszych gości, załogi i pracowników oraz partnerów i mieszkańców miejsc, do których dopływają nasze statki, jest naszym najwyższym priorytetem. Współpracujemy z ekspertami medycznymi i naukowcami, którzy pomagają nam w opracowaniu odpowiednich protokołów bezpieczeństwa, aby chronić Was i Waszych bliskich. Ściśle pracujemy również z lokalnymi władzami i służbami zdrowia w krajach, z których rozpoczynają się nasze rejsy, aby sprostać aktualnym wymogom wjazdowym. Nasi goście zostaną powiadomieni o najnowszych wymogach i procedurach na 30 dni przed datą rozpoczęcia ich rejsu.

W tym momencie, aby wziąć udział w naszym rejsie na statkach: Adventure of the Seas, Vision of the Seas i Jewel of the Seas wymagane są pełne szczepienia dla wszystkich dorosłych oraz negatywny test RT-PCR. Dla dzieci i młodzieży do 18 roku życia wymagany jest tylko negatywny test RT-PCR.

100% świeżego, filtrowanego powietrza

Na naszych statkach możecie cieszyć się w pełni świeżym morskim powietrzem przez cały czas! Zastosowany system HVAC (HVAC oznacza Heating – ogrzewanie, Ventilation – wentylację i Air Conditioning – klimatyzację) stale pobiera 100% świeżego powietrza i filtruje je przed dostarczeniem do kabin i wszystkich zamkniętych przestrzeni na statku. W dużych przestrzeniach publicznych na statkach RCI powietrze wymieniane jest 15 do 20 razy na godzinę, a w kabinach do 12 razy na godzinę. To 2 razy częściej niż zalecane jest przez ASHRAE dla miejsc publicznych jak sklepy spożywcze, kina czy lobby w hotelach na lądzie.

Możecie być spokojni – zastosowaliśmy system filtrów MERV 13, które stale oczyszczają powietrze na statku i wyłapują ~90% cząsteczek rozmiarze 1 – 3 mikronów, w tym wirusów grypy czy koronawirusa. Filtry takie stosuje się w szpitalach na oddziałach chirurgicznych.

Medyczne standardy sprzątania

Nasze nowe metody odkażania wykorzystują certyfikowane środki i techniki dezynfekcji jak zamgławianie elektrostatyczne do częstego i skutecznego sprzątania.Do sprzątania używamy certyfikowanych przez EPA, bezzapachowych środków na bazie alkoholu bezpiecznych dla zdrowia ludzi.

Miejsca publiczne, jak windy, schody ruchome, klatki schodowe czy promenady są czyszczone co 2 godziny, a elementy najczęściej dotykane przez osoby na statku, jak poręcze nawet co 20 – 30 minut w godzinach największego ruchu gości. Żele do dezynfekcji dłoni, jak zawsze, są dostępne na naszych statkach w punktach takich jak wejścia i wyjściach do / z restauracji, przy windach, w toaletach. Zwiększyliśmy ich dostępność o 75%.
Personel jest wyposażony w środki ochrony osobistej, a sprzątanie kabiny odbywa się wyłącznie pod nieobecność w niej gości. W każdej kabinie goście mają do dyspozycji butelkę żelu dezynfekującego oraz maseczki pierwszego dnia rejsu.

Zmodernizowane centrum medyczne i przeszkolony personel

Na każdym ze statków w centrum medycznych będzie 2 lekarzy i 4 pielęgniarek, a w razie konieczności możliwe jest dodatkowe wsparcie. Wprowadziliśmy również teleporady dla komfortu naszych gości. Każde centrum medyczne zostało podzielone na 2 strefy: opiekę podstawową i specjalistyczną z oddzielnymi wejściami, łóżkami, toaletami i sprzętem medycznym. Centra medyczne zostały wyposażone m. in. w wentylatory szpitalne. Oferujemy szeroki zakres badań laboratoryjnych i testów, a także leczenie dożylne, antybiotyki i tlenoterapię.

Jeżeli ktokolwiek z gości czuje się źle i podejrzewa chorobę, proszony jest o niezwłoczny kontakt telefoniczny (ze swojej kabiny) z centrum medycznym. Personel medyczny przeprowadzi wywiad w formie video / teleporady lub osobiście w kabinie gościa i oceni konieczność wykonania szybkiego testu RT-PCR. Po otrzymaniu pozytywnego wyniku testu, gość zostanie przeniesiony do specjalnie przygotowanego izolatorium, gdzie do jego dyspozycji będzie darmowy room service i wifi oraz regularne teleporady lub wizyty personelu medycznego.

W przypadku podejrzenia zachorowania na COVID-19 podczas rejsu – testy i opieka medyczna zlecona przez nasz personel medyczny jest bezpłatna – odbywa się na koszt Royal Caribbean. 

Bezpieczny i szybki powrót do domu w każdym przypadku

Jeśli podczas rejsu ktokolwiek z gości czy załogi zachoruje i uzyska pozytywny wynik testu na obecność SARS-CoV-2, mamy przygotowany wielopłaszczyznowy plan reagowania, opracowany we współpracy z lokalnymi władzami i eskpertami w dziedzinie zdrowia publicznego. Chory ma zapewniona specjalistyczną opiekę medyczną. Dzięki nowoczenemu systemowi śledzenia osób, z którymi chory miał kontakt, będziemy również w stanie szybko zidentyfikować potencjalne narażenie innych gości i załogi oraz opracować plan działania.

Jesteśmy także przygotowani na wypadek konieczności transportu chorej osoby do domu – na koszt RCI.

Dbamy o Twój komfort

Wszystkie rezerwacje rejsów RCI założone do 31.05.2021, objęte są OCHRONĄ COVID-19 oraz polityką REZERWUJ BEZ RYZYKA.

OCHRONA COVID-19 / COVID -19 PROTECTION:

– 100 % zwrot kosztów rejsu dla Gościa i jego towarzyszy podróży w przypadku zachorowania i pozytywnego wyniku testu na obecność SARS-CoV-2 w ciągu 14 dni poprzedzających dzień rozpoczęcia rejsu lub stwierdzenia zachorowania podczas odprawy na statek

– 100 % zwrot kosztów rejsu dla Gościa i jego towarzyszy podróży i jakichkolwiek potwierdzonych bliskich osób kontaktowych na statku w przypadku uzyskania pozytywnego wyniku testu na obecność SARS-CoV-2 podczas rejsu

– w przypadku powstania wydatków związanych z zachorowanie na COVID-19, Royal Caribbean pokrywa koszty leczenia w centrum medycznym na statku, koszt lądowej kwarantanny oraz koszt powrotu do miejsca zamieszkania Gościa oraz jego towarzyszy podróży. RCI zaleca również wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej.

REZERWUJ BEZ RYZYKA / CRUISE WITH CONFIDENCE

Dla rezerwacji założonych do 31.05 2021 obowiązuje polityka Rezerwuj bez ryzyka, która daje możliwość rezygnacji z rejsu bez ponoszenia kosztów anulacji nawet do 48 godzin przed jego rozpoczęciem bez względu na powód rezygnacji. Korzystając z tej opcji klient otrzymuje certyfikat FCC na 100% wpłaconej wartości rejsu (podatki i opłaty oraz napiwki są zwracane) do wykorzystania na jakikolwiek rejs RCI do 30.09.2022 (rejs należy wybrać najpóźniej do 30.04.2022).